El passat mes de desembre vam iniciar aquesta crida a enviar fotografies de capelletes i circuits a domicilis, per tal d’incloure les fotografies a l’Inventari del Patrimoni Cultural Immaterial del Penedès. Agraïm les fotografies rebudes de poblacions de la comarca de l’Alt Penedès i algunes de l’Anoia. No hem rebut fotografies de les comarques del Baix Penedès i del Garraf. Per tant, continuem fent recerca i ampliem el termini per rebre fotografies fins el 14 de febrer de 2021.
Demanem a totes les persones sòcies que ens envieu per correu electrònic, immaterial@iepenedesencs.org, informació si a les vostres poblacions encara es manté aquesta tradició de les capelletes que passen de casa en casa. I si ens podeu enviar fotografies les publicarem a la Galeria del web: http://www.iepenedesencs.org/2018/capelletes_domicili.php#galeria
Més enllà del caràcter religiós d’aquestes capelletes hi ha l’aspecte social, de comunitat i de veïnatge, en el que en destaca el paper de les dones com a zeladores o administradores. En la recerca d’aquest element patrimonial immaterial es fa evident que s’està perdent aquesta tradició.
La majoria de capelleres que hem trobat són de la Sagrada Família, però també ens han enviat altres imatges de sants i de la marededéu que reflecteixen la devoció popular a les cases i que també inclourem en la recerca.
Per participar en aquesta crida cal consultar les Bases de participació en la recollida de fotografies “Capelletes a domicili”: http://www.iepenedesencs.org/2018/capelletes_domicili.php
Presentació dels Premis Penedès 2025
08 d'abril de 2025
Presentació del llibre "Del Penedès als camps d’extermini nazis" a Ribes
04 d'abril de 2025
L’Assemblea de l’Institut d’Estudis Penedesencs referma la voluntat de seguir sent la institució cultural de referència del Penedès.
23 de març de 2025
Presentació del llibre "Del Penedès als camps d'extermini nazis" a Cubelles i a Siges
20 de març de 2025